علمی-اجتماعی
سه شنبه 30 آذر 1395برچسب:, :: 15:3 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
شب چله درست است یلدا چند سالی است که مد شده. شب چله ی بزرگ که سرما می آید و برف و سوز و سرما و مردم نمی توانستند بر عکس بهار و تابستان زیاد همدیگر را ببینند.بقیه ی تفاسیر را بریز دور.یل + دا و....
سه شنبه 30 آذر 1395برچسب:, :: 14:57 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
معلوم نیست چرا قوانین بر اساس افراد و حامیانشان مرتب تغییر می یابد ؟ یک بار سه نفر به خاطر زورگیری در عرض یک هفته اعدام می شوند و یک عده ای به کانادا فرار داده می شوند یک عده اعدام می شوند یک عده بخشیده می شوند یک عده بعد از آزادی از زندان دوباره صاجب پست و مقام می شوند. حکایت یک بام و چند هوا مصداق بسیار عالی است برای قوانین در ایران
دو شنبه 29 آذر 1395برچسب:, :: 23:2 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
دانشگاه سراسری های بی پارتی بی کار دانشگاه آزادی های مایه دار و پارتی دار بر سر کار.
دو شنبه 29 آذر 1395برچسب:, :: 1:36 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
آیا می دانید هر کدام از این مدیران در ماه چند فیش حقوقی دارند ؟ چند بار به عناوین مختلف به حسابهایشان پول واریز می شود ؟ بهتر است سر ملت را با افشای یک فیش کلاه نگذارید.
دو شنبه 29 آذر 1395برچسب:, :: 1:1 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
مادران عزیز شاغل اگر احساس می کنید در تربیت فرزندانتان و رسیدگی به فرزندانتان کم گذاشته اید و از این بابت احساس گناه و افسردگی می کنید و معتقدید که نسبت به فرزندانتان ظلم کرده اید بهتر است به خانه برگردید و هم و غم خودتان را مصروف فرزندانتان کنید.گریه و زاری بعد از بازنشستگی و مخصوصا بعد از از دست دادن فرزندانتان فایده ندارد.
دو شنبه 29 آذر 1395برچسب:, :: 1:9 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
کریستوفر پترسون، نویسنده کتاب «مقدمات روان شناسی مثبت» و استاد دانشگاه میشیگان، در مقاله ای که در سال ٢٠٠٨ در مجله «روان شناسی امروز» به چاپ رسیده گفته است همانقدر که اهمیت دارد بدانیم که روان شناسی مثبت چیست، همانقدر هم اهمیت دارد که درک کنیم روان شناسی مثبت چه چیزی نیست. «روان شناسی مثبت … فراخوانی است برای علم و تجربه روان شناختی که همانقدر که به ضعف ها می پردازد به نقاط قوت هم بپردازد، همانقدر که به اصلاح و ترمیم بدترین چیزها در زندگی علاقه مند است به ساختن بهترین چیزها نیز علاقه نشان دهد و همانقدر که به بهبود آسیب ها می اندیشد به پربارتر کردن زندگی افراد طبیعی و عادی هم بیندیشد.» روان شناسی مثبت نباید از مسایل واقعی که مردم با آن درگیر هستند و مورد توجه سایر حوزه های روان شناسی است، غافل گردد.«ارزش روان شناسی مثبت، تکمیل و توسعه روان شناسی مسأله محور که در دهه های اخیر غالب بوده است، می باشد.»
دو شنبه 29 آذر 1395برچسب:, :: 1:6 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
روان شناسی مثبت کاربردهای متنوع و گسترده ای در زمینه های آموزش، درمان، خودیاری، مدیریت استرس و مسائل محیط کار دارد. با به کارگیری راهبردهای برآمده از روان شناسی مثبت، آموزگاران، مربیان، درمانگران و کارفرمایان می توانند در دیگران انگیزه به وجود آورند و به افراد کمک کنند تا نقاط قوت شخصی خود را بهتر درک کنند و پرورش دهند.
دو شنبه 29 آذر 1395برچسب:, :: 1:8 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
برخی از مهم ترین یافته ها در روان شناسی مثبت عبارتند از: مردم عموماً شاد هستند پول لزوماً بهزیستی به همراه نمی آورد امّا خرج کردن پول برای دیگران می تواند افراد را خوشحال تر کند. برخی از بهترین روش ها برای مبارزه با ناامیدی و شکست عبارتند از داشتن روابط اجتماعی قوی و شخصیت قوی. کار می تواند عامل مهمی برای بهزیستی باشد، به ویژه هنگامی که افراد بتوانند درگیر کاری هدفمند و معنی دار باشند. با وجودی که شادی تحت تأثیر عوامل ژنتیکی است، امّا مردم می توانند با ایجاد و توسعه خوش بینی، قدرشناسی و نوع دوستی یاد بگیرند که شادتر باشند.
دو شنبه 29 آذر 1395برچسب:, :: 1:7 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
برخی از موضوعات و مباحث عمده و مورد توجه در روان شناسی مثبت عبارتند از شادی خوش بینی مراقبت و توجه شرافت و پاکدامنی شخصیت قوی امید تفکر مثبت
دو شنبه 29 آذر 1395برچسب:, :: 1:4 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
ظرف ١٠ سال گذشته، توجه عمومی به روان شناسی مثبت افزایش یافته است. امروزه، افراد بیشتر و بیشتری به جستجوی اطلاعات در زمینه این که چگونه می توانند رضایت مندی بیشتری در زندگی کسب کنند و به حداکثر توانایی های بالقوه خود دست یابند، می پردازند. در سال ٢٠٠٦، واحد درسی روان شناسی مثبت در دانشگاه هاروارد، محبوب ترین کلاس دانشگاه شد. برای درک بهتر رشته روان شناسی مثبت، ضروری است که ابتدا به یادگیری تاریخچه، نظریه های عمده و کاربردهای آن بپردازیم سلیگمن پیش‌رو این جنبش،معتقد است که این روانشناسی،روانشناسی قرن بیست‌و یکمی است که بجای تاکید صرف بر آسیب‌شناسی و بیماری به دنبال شناسایی و افزایش‌ توانمندی‌ها،سامانه‌های اجتماعی بهینه و ایجاد شادی و رضایت از زندگی در افراد و جوامع‌ می‌باشد.روانشناسی مثبت دارای سه حیطه اصلی:1-هیجانات مثبت،2-خصیصه‌های مثبت‌ افراد،3-نهادها و سازمانهای مثبت می‌باشد.این حوزه بدون انکار آسیب‌شناسی روانی با یک‌ رویکرد کل نگر که به طور مساوی هم به تجارب منفی و هم تجارب مثبت اهمیت می‌دهد به‌ دنبال ایجاد پیشگیری مثبت و رواندرمانی مثبت می‌باشد،به همین علت روانشناسان مثبت‌گرا در مقابل‌ DSM-IV یک نظام طبقه‌بندی به نام‌ CSV به وجود آورد که به شناسایی و طبقه‌ بندی توانمندی‌هایی که در انسان برخلاف بیماری عمل می‌کند،در 6 حیطه،می‌پردازند.

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
    آخرین مطالب
    آرشيو وبلاگ
    پیوندهای روزانه
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی-اجتماعی و آدرس shamila.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 122
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 1792
بازدید ماه : 4594
بازدید کل : 3506226
تعداد مطالب : 14893
تعداد نظرات : 281
تعداد آنلاین : 1

<>